středa 21. září 2016

poznatek #1

Nic mě nedokáže naštvat, jako když vidím, že autismus se opět stal pointou nějakého vtipu. Je strašně zajímavý, že existuje Tolik vtipných věcí, kde vůbec nemusíte být rasista/xenofob/homofob/ableista/atd. Prostě je to vtipný i tak.



Ale přesto hlavně v Čechii existuje tolik lidí, co si myslí, že musí být ''politicky nekorektní'', aby jejich humor měl úspěch. Nevím, jestli mě víc děsí fakt, že oni pak ten úspěch fakt mají a nebo fakt, že to není ''politická korektnost'', ale prostě slušnost, co mě odrazuje od toho, abych soudila a smála se lidem jiných náboženství, sexualit, mentality atd. A pozor, to nemluvím o vtipech chlapů někde na vesnici u piva, ale o vtipech vzdělané vrstvy, která by měla mít IQ dost vysoké na to, aby rozeznala, že z tohohle by se legrace vážně dělat neměla (a taky nemusela).

Jasně, jde i o to, že já se asi těžko můžu smát NTčkám a heterosexuálům, já už jsem menšina. Ale přesto to souvisí i s tím, že nemůžete být rasisti vůči bílým lidem a nemůžete být heterofobové. Tyhle lidi mají zastoupení všude, otevřete knihu/noviny/časopis a jsou tam. Jasně, v současnosti je to lepší a lepší, ale přesto to není pořád dobrý. Nikdo přece nechce, aby se to převrátilo naruby a všude byly černé autistické lesby bez nohy. To ani nejde a pointou je, že tyhle odlišnosti nás vždycky budou odlišovat od toho mainstreamu, ale přesto nás nesnižují na úroveň věcí.

Zvlášť u konfliktu autista/neurotypik je tohle nejvíc znát, to, že NTs nás odsunou na tu stranu nepřemýšlivých a nesvéprávných věcí. Ale tak tomu není, stejně tak jako nedává smysl, aby běloch byl v čele černošského hnutí, nemůžou být normies zástupci nás, těch autistických nebo mentálně narušených. Ono i těch jinak divných, buďme fér. Ale přesto, v čele všech 'autism awareness' organizací jsou bílí zdraví neurotypičtí heterosexuální cis muži. Tzn. skupina, která útlak pozná jen minimálně v porovnání se všemi ostatními. Nemůžu mluvit za skupiny, do kterých nepatřím, ale za ty svoje můžu v klidu říct, že si zasloužíme lepšího zástupce.

Otázkou je, jestli po lepší osvětě a seznámení lidí s naším světem, by si z nás přestali dělat šoufky. Jelikož jsem skeptik, můj závěr je jasný...

Žádné komentáře

Okomentovat

© ty autismy
Maira Gall